Week 11 - van NZ naar Australië

25 december 2017 - Guyra, Australië

Dinsdag. 's Ochtends een beetje rustig aan gedaan en even geskyped met Sophie en Nonja. Toch nog een soort van op kraambezoek bij Jip en ik kreeg van Nonja het geweldige nieuws te horen dat ze zwanger is van de tweede! 😍 Die vriendinnen van mij kunnen er wat van (en dat vind ik helemaal niet erg)!
We hadden als tip van iemand het kustplaatsje Whangamata gekregen. Hier hebben we twee uur lang een kajak gehuurd en zijn we naar "donut island" gegaan. De naam zegt het eigenlijk al. Een eilandje op zee waar je met je kajak in kon varen. Mijn eerste kajak ervaring ooit, en meteen een goeie! Daarna nog naar een ander eilandje met een strandje waar we even zijn gestopt. Terug naar de auto maar natuurlijk niet voordat we nog een keer omsloegen met de kajak door een grote golf. Met wat schrammen en een blauwe plek verder gereden naar Hot Water Beach. Daar hadden we het snel gezien omdat er zóveel mensen waren. Het was wel een geinig gezicht; overal diepe kuilen gegraven waar dan warm water in liep en waar mensen in zaten. Op sommige plekken kon het water wel 65 graden zijn. Wij vonden het al te heet om er met onze voeten in te staan, laat staan erin te zitten.. Ook zagen we nog een man een pijlstaartrog uit zee vissen. Door naar Cathedral Cove. Eerst pasta van gister gegeten op de parkeerplaats en daarna zo'n drie kwartier lopen om er te komen. Een erg mooi en bijzonder plekje. Foto's gemaakt en weer terug naar de auto. Het was ondertussen ook alweer 20:30 en we moesten nog een camping plaats zien te vinden. Degene die we in gedachten hadden had gelukkig nog een plekje vrij voor ons. Laatste nachtje in de campervan.. Via de kust terug gereden richting het vliegveld. Onderweg wat stops gemaakt bij mooie uitzichtpunten en pannenkoeken gebakken op de parkeerplaats van de Mac. Om 23:00 de auto ingeleverd en afgezet op het vliegveld. Hier hebben we de nacht doorgebracht en om 09:30 verder gevlogen naar Brisbane. Een vlucht van 3,5 uur. Na al die lang vluchten stelt dat niet zoveel meer voor. Vanaf hier met de trein naar ons hostel, gelegen op een ideaal plekje. De temperaturen liggen hier een stuk hoger dus meteen lekker zweten. We hadden gehoord over een stadstrand dus deze hebben we maar meteen even opgezocht. Er werd een kerstfilm gedraaid die we mooi vanuit het strandje konden zien, onder het genot van een stokbroodje en smeersels. Daarna als klapper op de vuurpijl een geweldige vuurwerkshow gezien! 🎆 De stad is gezellig aangekleed in kerst stijl en er waren veel markt kraampjes waar we even doorheen zijn gelopen.
Vrijdag met een boot, de zogenaamde "cityhopper", Brisbane verkend. Een gratis service en je kunt op acht verschillende plekken uitstappen, ideaal. Door de stad en een park gelopen en uiteindelijk weer op het stadstrand beland. 's Avonds een BBQ op het dak van ons hostel waar we uitzicht hadden op de vuurwerkshow.
De volgende dag naar de botanische tuinen geweest. Lekker geluncht in het park en weer met de boot verder over de rivier. Het is ontzettend warm dus in de middag maar een verfrissende duik genomen. Genoten van live muziek en de kerst sferen. Nog één keer de vuurwerkshow gekeken en daarna een lekker hapje gegeten op een foodmarkt. Hier hebben we ook Henk-Jan, een vriend van Stef, ontmoet waarbij we komende week zullen verblijven. Nog een drankje gedaan en naar ons hostel. De volgende ochtend door Henk opgehaald en naar het vliegveld gereden waar we zijn moeder hebben opgehaald die ook kerst in Australië komt vieren. We zijn naar Henk zijn huis gereden in Guyra, zo'n vijf uur vanaf Brisbane. Onderweg verschillende aangereden kangoeroes op de weg zien liggen. Hopelijk gaan we ook nog een levende zien! Henk en zijn vriendin Melissa runnen hier een hotel waarvan wij in één van de kamers mogen slapen. De familie van Melissa is hier ook met de kerstdagen dus we zijn met een gezellige boel mensen. De BBQ aangestoken, lekker gegeten met een drankje en iedereen een beetje leren kennen. Het kerstgevoel ontbreekt nog wel een beetje met deze temperaturen, maar we zijn blij op deze manier kerst te mogen vieren.
Ondertussen hebben we het verste plekje van de reis bereikt en zitten we al over de helft van dit mooie avontuur. Time flies when you're having fun.. Een hele fijne kerst gewenst allemaal, geniet van de gezelligheid en van elkaar. Dan doen wij dat ook 🌟 (alleen dan in 30 graden). Foto's staan in het foto album.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Carla Hesselmann:
    24 december 2017
    Lieve Brenda en Stef,
    Ik geniet van jullie reisverhalen wens jullie gezellige en warme feestdagen in Australie. 🎄🎅😘Carla
  2. Wilma oosterbosch:
    25 december 2017
    heel veel plezier en fijne dagen toegewenst en een goed uiteinde
  3. Theo de Koning:
    25 december 2017
    De beste wensen voor 2018 en nog veel reis plezier
  4. Karin Verheijden:
    26 december 2017
    Jullie ook hele fijne feestdagen gewenst Stef en Brenda en een gelukkig, goed, sportief maar vooral gezond 2018. Het uiteinde van 2017 en het begin van 2018 is in ieder geval al super goed. Heel veel plezier nog op de rest van jullie reis. Kijk al uit naar het volgende verslag.
  5. Oma:
    30 december 2017
    Stef en Brenda. fijne dagen en een gezellige jaarwisseling, en veel liefde en Geluk.voor 2018 Liefs Oma xxxx
  6. Anna:
    2 januari 2018
    Wat een mooie verhalen en foto's weer. :) Ik blijf enorm mee-genieten. Ook ik meld me aan voor het ruildagje, dat mag vast ook zonder sneeuw? xxx
  7. Nonja:
    2 januari 2018
    Beter laat dan nooit.... Had het mailtje deze ronde even gemist maar wat een leuk verhaal weer. Gezellig dat je met zoveel mensen kerst hebt mogen vieren. Die temperatuur is veel beter als hier dus geniet er maar lekker van ;) Hopelijk hebben jullie ook een mooie jaar wisseling gehad. Veel liefs van ons xx