Nog 19 dagen... 😱

21 september 2017 - Deventer, Nederland

Hallo luitjes,

Ik typ deze blog terwijl ik mijn (voorlopig allerrrrlaatste) nachtdienst draai.
Nog minder dan drie weken en dan is het zover! DE reis.

Hieronder ons vliegschema voor degene die willen weten waar we al die tijd uithangen. Met tussenstops erbij zullen we 13 vluchten maken. Dit houdt in dat we ongeveer 71 uur in de lucht zitten (wow, besefmomentje.. 71uur, dat zijn bijna 3 hele dagen).

10 oktober 19:00 Amsterdam – tussenstop Madrid - 11 oktober Santiago
19 januari Sydney – 19 januari Kuala Lumpur
20 januari Kuala Lumpur – 20 januari Hanoi
-- nog geen vlucht van Vietnam naar Manila geboekt --
2 maart Manila – tussenstop Doha – 2 maart Amsterdam 12:35

Omdat het momenteel onrustig is in de Filipijnen is het even de vraag of we het land wel echt gaan bezoeken. Dit zullen we tijdens de reis gaan bekijken en laten we nog even in het midden. De ticket vanaf Manila naar Amsterdam is al geboekt, dus die vlucht zullen we wel nemen. De vlucht naar Manila toe zullen we later dus pas gaan boeken ivm de onrust.

Wat we verder nog hebben gedaan…

- Rabiës inentingen gehad
- Backpack en wandelschoenen gekocht (en zelfs Teva slippers…)
- Auto gehuurd in Costa Rica
- Visums aangevraagd
- (Bijna) overal de eerste en laatste overnachting geboekt
- Kaartjes gekocht voor een basketbalwedstrijd in Miami
Helaas kunnen we hier niet aantoevoegen dat we Spaans onder de knie hebben.. wordt aan gewerkt..

Volgende week donderdag heb ik mijn laatste dienst op het werk. En dan de dag erna ons appartement leeg maken voor de nieuwe huurders. Wat zullen dat rare dagen worden… Een beetje dubbel voelt het wel, maar ach, dit is een once in a lifetime reis die niemand ons straks meer afneemt.

Zo bizar dat we over 3 weken gewoon in Chili zitten. Besef het nog niet helemaal, maar dat komt vast als we op Schiphol staan.

We gaan ons best doen om jullie op de hoogte te houden van alles wat we meemaken door middel van deze blog. Als je een melding wilt krijgen van een nieuwe blog kun je je aanmelden via de mailinglijst. Stef zal jullie op de hoogte houden via de app ‘Polarsteps’, daar kun je precies zien waar we op dat moment zijn. Volgen dus 😉

De volgende blog zullen we schrijven vanuit Chili; hopelijk hebben we dan al veel leuke avonturen meegemaakt om aan jullie te vertellen.

DOEI

1. Ellen:
    21 september 2017
    Oh heerlijk voorlopig geen nachtdienst meer! En schrijf die blog maar vol, dan kunnen wij hier in Nederland volop meegenieten! Xx Ellen
  2. Erwin:
    Aaaaaah spannend peopz! Vooral blijven schrijven. I want to know everything! X
  3. Marian:
    21 september 2017
    Spannend hoor,succes nog even!!!!!
  4. Nonja:
    21 september 2017
    Ow het is nu echt aftellen!!! Een geweldige reis staat op jullie te wachten. Once in a lifetime!! daar moeten jullie zeker van genieten. Geniet van de laatste voorbereidingen en ik ga de app downloaden.
  5. Nico en Lia oosterbosch:
    21 september 2017
    Fijn voor jullie dat het nu zo dicht bij komt, veel schrijven en vele mooie foto's knippen dit is ook mooi voor later.
    Lia en Nico
  6. Karin Verheijden:
    21 september 2017
    Nu zeker spannend omdat het nu echt zo dichtbij komt. Jullie zijn goed voorbereid dus daar hoeven jullie je niet druk om te maken. Alvast een hele goede reis gewenst. Ben benieuwd naar jullie verhalen.
  7. Wilma:
    22 september 2017
    Heerlijk vooruitzicht Brenda!
  8. Saskia Eef:
    8 oktober 2017
    Ga ervoor meis, je bent een kanjer!!! Heel veel plezier met jullie reis en fijn dat ik met je heb mogen samenwerken. Dikke knuf van Saskia.
  9. Theo de Koning:
    13 oktober 2017
    ik wens jullie een geweldige reis