Week 7 - op naar Costa Rica!

27 november 2017 - Drake Bay, Costa Rica

Onze laatste dag in Zuid-Amerika verliep iets anders dan gepland. Blijkbaar was mijn buikpijn nog niet hersteld en lag ik heel de dag met enorme steken in bed. Stef is dus maar even alleen op pad geweest. Ik had die middag echt niet gedacht dat ik de volgende dag in Miami zou zijn.. Om 04:00 's nachts toch naar het vliegveld met een lokaal busje waar we 12 pesos betaalden ipv 70 voor een taxi (wat alsnog maar €8 is, maar toch). Om 07:25 de lucht in. Een tussenstop in Santa Cruz voordat we Zuid-Amerika écht verlieten. In Miami aangekomen was het even schakelen. Van de arme inca's in Bolivia naar de rijke tatta's in Miami. En van €3 voor een driegangen menu naar €8 voor een biertje. Maar het beviel ons wel om weer even tussen wat luxe te zitten. Haasten naar ons hostel om daar onze spullen te droppen en meteen door te gaan naar de American Airlines Arena waar we naar de basketbal wedstrijd Miami Heat tegen de Boston Celtics gingen. De wedstrijd begon volgens onze tickets om 19:30. Tien minuten later dan de aanvang kwamen we aan, maar het was zó druk dat het leek alsof de wedstrijd nog moest beginnen. Blijkbaar komt iedereen hier gewoon ergens op de helft van de wedstrijd. Wat een stadion en wat een sfeer. Een leuke wedstrijd gezien!
De volgende dag vooral niet te actief geweest. Op Miami beach gelegen, nachos gegeten en door het centrum gelopen. Toevallig kwamen we een Nederlands stel tegen die we ook bij de basketbal wedstrijd hadden gezien en hebben we samen wat gedronken 's avonds. We hadden voor dag twee in Miami wat meer op de planning staan maar toch besloten om nog een strand dagje te doen. Terwijl we in het water zaten kwam er een zandhaai langs gezwommen. Deze was niet gevaarlijk, maar even later werd iedereen tot twee keer toe het water uit gefloten door de strandwacht omdat er wél een gevaarlijke haai in de buurt was. Als afsluiter bij de Mac gegeten; we hadden bij de basketbal wedstrijd bonnetjes voor drie gratis frietjes "gewonnen" (omdat de tegenstander een vrije worp had gemist) dus die even besteed. Miami was een lekker tussendoortje! Zaterdag vlogen we dan eindelijk naar Costa Rica, een land waar we naar uit hadden gekeken 🌴. Bij de douane werd ons zakmes uit onze handbagage gehaald (oeps) en kregen we de keus om 'm weg te gooien of een extra tas in te checken voor 25 dollar. Toch maar die extra tas ingecheckt met daarin dus alleen ons zakmes. Uiteindelijk hebben we hier nooit voor betaald... gelukkig hadden we er dus voor gekozen om 'm in te checken. Eenmaal aangekomen hebben we onze huurauto opgehaald waar we het land mee gaan verkennen in 16 dagen. Meteen San José uit gereden naar Manuel Antonio. We dachten dat het regen seizoen wel ten einde was gekomen, maar we werden lekker ontvangen met regen... Boodschappen gedaan en een pastaatje gemaakt; eindelijk weer zelf koken! Zondag zijn we vroeg naar het nationaal park gegaan wat op tien minuten loopafstand zat. Hier hebben we uren rondgelopen en veel wildlife gespot: 3 soorten apen, luiaard, 2 soorten wasberen, leguaan.. 's Middags begon het helaas weer te regenen, maar dat heeft ons niet tegengehouden om nog even lekker een duik te nemen tussen de hoge golven. Ons "restje" pasta van gister opgegeten en nog een spelletje gedaan. Vanmorgen voor het eerst zonder buikpijn opgestaan, hèhè. Om 07:30 in de auto gestapt naar Sierpe. Een ander meisje reed met ons mee omdat het lastig schijnt om daar te komen. Vanaf Sierpe vertrok de boot naar Drake Bay. Een rit van een uur over een rivier en de zee langs de jungle en het grootste mangrovebos van Costa Rica. Door de stromende regen naar onze verblijfplaats: een tent! Een prachtig plekje. Wat uitleg gekregen waaronder dat we moeten uitkijken waar we lopen.. Het zou zomaar kunnen dat je op een slang gaat staan. Zelfs in het licht ging ik al bijna op een leguaan staan. 's Nachts dus een lampje mee naar het toilet. De regen hebben we maar geaccepteerd.. Het lijkt erop dat het voorlopig niet droog wordt. De temperatuur is daarentegen wel goed. Om ons heen horen en zien we allerlei soorten en kleuren vogels. Gelukkig blijven we hier nog wel even. Morgen gaan we namelijk een tweedaagse tour door het nationaal park Corcovado doen onder leiding van een gids waarbij we dus in de jungle overnachten. Hoe dat afloopt lezen jullie de volgende keer..... -hoop ik 🐍🐆🐊

1. Erwin:
    28 november 2017
    Veel plezier in costa rica
  2. Nonja:
    28 november 2017
    Weet een leuk verslag. Hopelijk is de buikpijn voor nu klaar!!! Geniet op costa rica van de geweldige dieren en natuur ben heel benieuwd hoe de jungle zal zijn!! X
  3. Wilma oosterbosch:
    geweldig
  4. Karin Verheijden:
    28 november 2017
    Hopelijk lezen we dat inderdaad een volgende keer en komen jullie veilig terug uit de jungle.
    En voor nu lekker verder genieten van deze prachtige reis.
  5. Hans en lucie:
    Hallo Brenda en Stef
    Erg leuk om jullie verslagen te lezen en de mooie foto s te zien geniet nog maar lekker in Costa Rica
  6. Wendy:
    5 december 2017
    Jullie zijn echt aan het genieten zeg! Gaaf hoor!